IT/Telekom

It/Telekom
It/Telekom

GfK analyserer løbende udviklingen på it- og telekommarkederne. Vi tilbyder et meget værdifuldt instrument til analyse, planlægning og opfølgning.

Gennem vores undersøgelser ved vi, hvor stort salget er af forskellige produktkategorier, og hvordan kategorierne udvikles. Vi ved eksempelvis, hvor hurtigt ny teknik vinder indpas på markederne, hvordan priserne udvikles, hvordan leverandørernes markedsandele ændres, og hvilke modeller, der sælger bedst.

Ud fra disse undersøgelsesresultater præsenterer GfK’s konsulenter de seneste trends på markedet og analyserer informationerne i samarbejde med dig, så de bedst muligt tjener som beslutningsgrundlag.

Analyserne er baseret på markedsinformationer fra GfK’s detail-handelspaneler. Det er en undersøgelsesmetode, som GfK har anvendt i over 30 år, og som vi nu driver i over 80 lande over hele verden.  Et detailhandelspanel består af et repræsentativt udvalg af detailhandlere. Fra disse indsamler GfK detaljerede forhandler-information, som bearbejdes ved hjælp af statistiske metoder. I Norden omfatter GfK’s handelspaneler over 4.500 butikker.

GfK foretager blandt andet undersøgelser inden for følgende kategorier inden for it og telekom:

  • Mobiltelefoner
  • Bærbare computere
  • Printere
  • Skærme
  • Blækpatroner
Bookmark and Share

Kontakt Custom Research

Line Strecker Line Strecker Christensen
+45 3832 2138
line.strecker.christensen@gfk.com