Segmentering

Segmentering
Segmentering

Da alle kunder/forbrugere ikke reagerer ens på kommunikation og markedsføring, er det altid en god ide at segmentere sit marked. Segmentering opdeler markeder i segmenter/undermarkeder. Når disse segmenter/undermarkeder er identificeret, kan man optimere kommunikationen og markedsføringen til hvert enkelt segment/ undermarked. 

Eksempler på segmenteringsproblemstilinger:

  • Hvad forventer jeres kunder af jer og jeres produkter?
  • Er der attraktive kundesegmenter I ikke har fokus på?
  • Hvordan udvikler markedet sig, og hvilke produkter skal I tilbyde for at få succes?
  • Hvordan bør I kommunikere med de kunder, I gerne vil nå?
  • Hvem er de mest loyale kunder, og hvad køber de, når de ikke køber dit produkt?

Vi arbejder både med skræddersyede segmenteringsmodeller samt modeller udviklet internationalt i GfK.

Derudover kan GfK Consumer Tracking som de eneste segmentere dit marked og dine shoppere baseret på faktisk indkøbsadfærd og specifikke holdninger til relevante emner såsom sundhed, økologi, miljø og recession.

Adfærdsbaseret segmentering giver dig bedre mulighed for at forstå shoppernes adfærd, holdninger og præferencer, hvilket giver ny unik indsigt i identifikation af nøglemarkeder og uudnyttede potentialer.

Bookmark and Share

Kontakt Custom Research

Michael Michael Gregersen
+45 3832 2071
michael.gregersen@gfk.com