Category Management

Category Management
Category Management

Category Management handler om optimering af omsætningen af en produktkategori i en butik eller kæde ud fra kædeshoppernes ønsker. Dette er særligt i fokus hos dagligvarekæderne og deres leverandører.

Det ægte salgspotentiale for en produktkategori i en dagligvare-kæde kan bedst findes ved at kortlægge kædeshoppernes indkøbs-adfærd i og uden for den pågældende kæde. En husstands daglig-vareindkøb set over en uge viser nemlig, at danske shoppere besøger mindst tre forskellige dagligvarekæder om ugen. Med andre ord - dagligvarekæderne ejer ikke deres kunder.

Viden om hvilke brands, der er på hylderne, er vigtig for den enkelte kædes maksimale udbytte af en produktkategori!

GfK Consumer Tracking kan forsyne dig med unik indsigt i bl.a.:

  • Hvor stort et salgspotentiale kæden har for produktkategorien eller brandet
  • Hvor god kæden er til at udnytte dette salgspotentiale
  • Til hvilke kæder det ”tabte” salgspotentiale går
  • Om prisen er en årsag hertil

Hvad er en produktkategori? Definitionen og afgrænsningen af, hvilke produkter, der bør omfattes af en bestemt produktkategori bør tage udgangspunkt i, hvordan den opleves og opfattes af forbrugerne.

GfK Custom Research gennemfører workshops med netop dette formål.

Bookmark and Share

Kontakt Consumer Tracking

Claus Lassen Claus Lassen
3832 2129
claus.lassen@gfk.com

Kontakt Custom Research

Bjarne Lindemose Bjarne Lindemose
+45 3832 2134
bjarne.lindemose@gfk.com